loading...
سلام و سلامتي
شمس بازدید : 179 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

شما یک روز در میان حمام می‌روید یا هر روز؟ چند دست موهایتان را شامپو می‌کنید؟ با چه شامپویی موهایتان را می‌شویید؟
حمام رفتن هم راه و رسمی دارد که دانستن و رعایت آن می‌تواند شما را سرحال‌تر و پاکیزه‌تر کند.
با دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو، درباره روش‌های صحیح حمام کردن از منظر یک متخصص پوست به گفتگو نشسته‌ایم.

شمس بازدید : 176 چهارشنبه 06 دی 1391 نظرات (0)

سوال:

سیگار می کشم چربی و چیپس دوست دارم عاشق ژل و واکس مو هستم روزی سه بار موهایم را با شامپو می شویم اما نمی دانم چرا موهایم سفید شده و می ریزد.

شمس بازدید : 143 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

در زیر لیستی از کارهایی که می‌توانید برای داشتن زندگی شادتر انجام دهید، آورده شده است.
هر روز آنها را به کار بگیرید و از زندگی خود در این سال لذت ببرید.

شمس بازدید : 138 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

کنجد در کشور ما بیشتر برای طعم دادن به انواع نان به کار می‌رود اما خواص غذایی بی‌شمار آن، کنجد را به جایگزینی برای گوشت در بسیاری از کشورها تبدیل کرده است.

شمس بازدید : 74 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)

خواب نیمروز مختص کودکان‌یا سالخوردگان نیست؛ بسیاری از زنان و مردانی که شاغل هستند بعدازظهرها می‌خوابند زیرا این عمل باعث کاهش استرس و همچنین افزایش کارایی افراد می‌شود.

شمس بازدید : 66 سه شنبه 30 آبان 1391 نظرات (0)

سالها یکی پس از دیگری می گذرند و کلیه های ما خون ما را با دفع نمک ، سم و هر گونه مواد زاید و ناخواسته که وارد بدن ما میشود و یا در نتیجه سوخت و ساز بدن ایجاد می شود را فیلترمیکنند. با گذشت زمان ، نمک و برخی مواد زاید در کلیه ها تجمع می یابد و این نیاز به تمیز کردن توسط عملیات نظافتی دارد! چگونه می خواهیم این کار را انجام دهیم؟ یک روش کاملا طبیعی با مواد گیاهی اینست که یک دسته جعفری را برداشته و تمیز بشویید سپس آن را در تکه های کوچک بریده و آن را در یک قابلمه بریزید و با آب تمیز به مدت ده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود و سپس فیلترش کنید و آن را در یک بطری تمیز ریخته و در داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. با نوشیدن یک لیوان در روز از آن کمک موثری به کلیه ها می نمایید. جعفری به عنوان بهترین  تمیز کننده کلیه شناخته شده است.

شمس بازدید : 68 شنبه 13 آبان 1391 نظرات (0)

۱- نوشیدن آب
کمبود آب در بدن ایجاد خستگی می کند . پس برای اینکه سرحال بمانید سعی کنید آب بدنتان را حفظ کنید . شاید کافئین انرژی شما را بازگرداند اما مطمئناً دوست ندارید مرتب از آن استفاده کنید . ممکن است نوشیدنی های انرژی زا و قهوه بتوانند با تحریک هورمونها موقتاً انرژی شما را افزایش دهند اما به محض اینکه اثر آن از بین برود ، خستگی ، شما را از پا درمی آورد . روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب آغاز کنید . بعد در طول روز یک فنجان قهوه بنوشید و دوباره به سراغ آب بروید .

شمس بازدید : 99 چهارشنبه 19 مهر 1391 نظرات (0)

لیمو(مرکبات) محصولی معجزه آسا برای کشتن سلول های سرطان است، که ۱۰۰۰۰ بارقوی تر از شیمی درمانی است.
باید همه بدانیم که آب لیمو در پیشگیری از بیماری بسیار بسیار مفید است. طعم آن شیرین و لذت بخش است و فاقد اثرات وحشتناک شیمی درمانی است.

شمس بازدید : 96 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

نان‌های گرد را نصف کنید و روی آن گردو بچینید. یک تکه پنیر هم روی آن بگذارید. می‌توانید کمی کارامل هم روی گردوها بریزید تا با ایجاد یک طعم شور و شیرین، صبحانه‌ای‌ خوشمزه داشته باشید.

شمس بازدید : 93 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

این روزها تعداد آنهایی که به قصد داشتن اندامی متناسب و ورزیده به کلاس‌های بدن‌سازی مراجعه می‌کنند کم نیست و گروهی از این افراد، بدون در نظر گرفتن سن و سال‌شان و اوضاع سلامت عمومی‌شان و بدون مشورت با یک اهل فن، شروع می‌کنند به استفاده از انواع دستگاه‌هایی که در سالن‌های ورزشی هست. این کار، عوارض ناخوشایندی به دنبال خواهد داشت که در گفت‌وگو با دکتر رامین کردی، متخصص طب ورزشی، به آن پرداخته‌ایم و جویا شده‌ایم که اصلا کار با این دستگاه‌های بدنسازی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

شمس بازدید : 133 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (2)

 

ماه رمضان  ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است.

در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهایي جهنم بسته می‌شود

  عبادت در یکی از شب‌های آن ( شب قدر) بهتر از عبادت هزار ماه است.


رسول خدا (ص) درباره فضیلت و عظمت ماه رمضان فرموده است:

ای بندگان خدا! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است

 ماهی که نزد خداوند بهترین ماه‌ها است؛ روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین

شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است.
بر مهمانی خداوند فرا خوانده شدید و از جمله اهل کرامت قرار گرفتید

 در این ماه، نفس‌های شما تسبیح، خواب شما عبادت، عمل‌هایتان مقبول

و دعاهایتان مستجاب است. 


پس با نیتی درست و دلی پاکیزه،‌ پروردگارتان را بخوانید تا شما را برای روزه داشتن

و تلاوت قرآن توفیق دهد.

بدبخت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه عظیم محروم گردد.

با گرسنگی و تشنگی در این ماه، به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت باشید.

 

پیامبر گرامی(ص) درباره ماه رمضان می فرماید: «ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب هایش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته اید، نفس های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است.... بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می کند... .»

 

امام صادق(ع) می فرماید:

خداوند متعال فرموده: «روزه از من است و پاداش آن را من می دهم.»

 

امام علی(ع) می فرماید:

«روزه روده را باریک می کند گوشت را می ریزد و از گرمای سوزان دوزخ دور می گرداند.»

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «روزه سپری در برابر آتش است.»

آرامش روان و جسم:

روزه داری روح و روان و قلب و دل و نیز جسم را آرامش داده و باعث سلامتی روح و تندرستی جسم می شود.

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «روزه بگیرید تا سالم بمانید.»

باز می فرماید:

«معده خانه تمام دردها و امساک [روزه [بالاترین داروهاست.»

حضرت امام باقر(ع) می فرماید: «روزه و حج آرام بخش دلهاست.»

حضرت علی(ع) می فرماید:

«خداوند بندگان مؤمن خود را به وسیله نمازها و زکات و حدیث

در روزه داری روزه های واجب [رمضان[ برای آرام کردن اعضا

و جوارح آنان، خشوع دیدگانش و فروتنی جان هایشان

و خضوع دلهایشان حفظ می کنند.»

امروزه در علم پزشکی و از نظر بهداشت و تندرستی نیز در جای

خود ثابت شده که روزه داری تأثیرهای فراوانی بر آرامش روح و روان و

سلامتی جسم و بدن دارد، دفع چربی های مزاحم، تنظیم فشار،

قند خون، و... نمونه آن است.

 

امام علی(ع) به پیامبر اکرم(ص) عرض کرد:

یا رسول الله! چه چیزی شیطان را از ما دور می کند؟

پیامبرگرامی(ص) فرمود: روزه چهره او را سیاه می کند و صدقه پشت او را می شکند.»

بنابراین، روزه مانع نفوذ شیطان های جنی و انسی شده و وسوسه های آنان را خنثی می کند.

 

مساوات بین غنی و فقیر:

انسان روزه دار در هنگام گرسنگی و تشنگی، فقرا و بینوایان را یاد می کند و در نتیجه به کمک آن ها می شتابد. حضرت امام حسن عسگری(ع) درباره علت وجوب روزه می فرماید: «تا توانگر درد گرسنگی را بچشد و در نتیجه به نیازمند کمک کند.»

---------------------------------------------------

پیامبر اکرم(ص) به زنی که با زبان روزه کنیز خود را دشنام می داد فرمود: چگونه روزه داری و حال آن که کنیزت را دشنام می دهی؟! روزه فقط خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه خداوند آن را علاوه بر این دو، مانع کارها و سخنان زشت که روزه را بی اثر می کنند قرار داده است، چه اندکند روزه داران و چه بسیارند کسانی که گرسنگی می کشند.»(27)

 منبع : kamizoop.blogfa.com

 اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم

شمس بازدید : 104 یکشنبه 04 تیر 1391 نظرات (1)

 

 

خواص آب و هواهاى مختلف :

آب و هوا مى تواند بر سلامت و ويژگى هاى جسمانى فرد تاثير گذار باشد. به طور كلى هواى معتدل در صورتى براى فرد مفيد است كه مزاج (1) بدنش معتدل باشد. براى بدن بيمار هوايى مناسب است كه ضد مزاج بيمارى فرد را داشته باشد. در زير به برخى از آثار هر نوع آب و هوا اشاره شده است:

1. هواى گرم 

هواى گرم باعث لاغر شدن، زرد شدن صورت و سوختن خلط ها (2) در بدن مى شود. منافذ بدن را باز می كند، لذا باعث افزايش تعريق و در نتيجه كاهش ادرار مى شود. به سبب اين ويژگى ها تمامى قواى فرد را تضعيف می كند، تشنگى فرد را بيشتر می كند و ميل به غذا را كاهش مى دهد. در كل هواى گرم براى هيچ بدن سالمى منفعت ندارد ولى در افرادى كه به بيمارى هاى ناشى از مزاج سرد مثل لقوه (3)، فلج و تشنج مبتلا هستند، مفيد واقع می شود.

2. هواى سرد 

در مقايسه با هواى گرم، هواى سرد براى حفظ سلامتى در افراد سالم مفيدتر است. چرا كه بدن را استوار مى كند و منافذ بدن را مى بندد و لذا حرارت را در بدن حفظ می كند. در نتيجه غذا بهتر هضم مى شود و ميل فرد به غذا بيشتر شده و بيمارى هاى گرم بهبود مى يابند. در هواى سرد رطوب تها به عرق تبديل نمى شوند، پس در بدن تجمع مى يابند. ادرار بيشتر شده و اجابت مزاج كمتر مى شود.

3. هواى مرطوب 

رطوبت را در بدن نگه مى دارد و براى افراد لاغر و خشك مزاج مفيد است به علاوه پوست را نرم و روشن مى كند.

 

 

v  ويژگى هاى فصول مختلف سال از نظر مزاج:

براى هر فصل مزاج و اعتدال خاصى وجود دارد و هر سال معتدل متشكل از فصول معتدل است. معتدل ترین فصل سال، بهار است و يك يا دو بارش باران در آن رخ مى دهد. فصل تابستان، گرم و خشك است و در آن خنكى يا باران وجود ندارد. فصل پاييز، از نظر گرما و سرما معتدل است، اما از نظر خشكى و رطوبت از اعتدال خارج شده و بيش از يك تا دو باران در آن مى بارد. فصل زمستان، بايد سرما و باران در آن بيشتر از ساير فصول باشد ولى اين مسئله نبايد بيش از حد اعتدال باشد.

به صورت كلى اگر سالى معتدل باشد، بيمارى ها در آن كمتر رخ مى دهند ولى در سال هاى غير معتدل كه همه فصول از نظر مزاج مشابه هستند بيمارى ها طولانى مى شوند. چرا كه در حالت طبيعى بيمارى ناشى از سوء مزاج در فصول بعد به علت مزاج فصل به صورت خودبه خود بهبود مى يابد. در سال غير معتدل اين حالت اتفاق نمى افتد و بيمارى هاى مزمن بيشتر بروز مى كنند.

 

 


(1) مزاج كيفيتى در بدن كه از آميزش اجزاى اصلى پديد مى آيد. در طب قديم بر حسب تظاهرات حياتى و ويژگى جسمى و روحى يك فرد، چهار مزاج اصلى قائل بودند: 1) مزاج صفراوى: مزاج گرم و خشك كه بر اثر غلبه صفراست. 2) مزاج دموى: مزاج گرم و مرطوب كه در آن خون غلبه دارد. 3) مزاج سوداوى يا ماليخوليايى: مزاج سرد و خشك كه در آن سودا غلبه دارد. 4) مزاج بلغمى: مزاج سرد و مرطوب كه در نتيجه ازدياد بلغم در بدن است.

(2) خلط در اصطلاح، جسمى سيال آبكى و شناور است كه غذا در بدن اول بار به آن تبديل مى شود.

(3) فلج و رعشه صورت، كجى دهان، Facial palsy

شمس بازدید : 93 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (0)

برخی گیاهان می‌توانند در بدن درست به همان میزان داروهای شیمیایی قوی عمل کنند و گاهاً عوارض جانبی به وجود ‌آورند. عموم جامعه این تصور را دارند که مصرف گیاهان دارویی عوارض زیادی به همراه ندارد. این باور در خانواده ها در شرایط مختلف به خصوص ایام بارداری پررنگ تر دیده می شود. مادران باردار با تصور اینکه هر داروی شیمیایی ناچارا عوارضی به همراه دارد به سمت مصرف خودسرانه داروهای گیاهی می روند

شمس بازدید : 186 شنبه 30 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

آووكادو يك ميوه نيست، بلكه يك سبزي سرشار از مواد مغذي و اسيدهاي چرب مورد نياز براي بدن است.

آووكادو يك نوع سبزي چرب است (يك آووكادوي متوسط حاوي حدود 30 گرم چربي است.)آووكادو داراي انواع مختلفي است، يك نوع آن سبز و براق است و چربي كمي دارد و وزني در حد 900گرم دارد.

شمس بازدید : 116 چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 نظرات (2)

پیاده روی ۴۰ دقیقه‌ای سه بار در هفته می‌تواند فرایند پیری مغز را در افراد سالمند و خانه نشین به تاخیر بیندازد

ادوارد مک آلی، استاد بهداشت عمومی، حرکات شناسی بدن و مدیر موسسه بکمن می گوید نتایج تحقیقات او و همکارانش نشان می دهد که پیاده روی ۴۰ دقیقه‌ای سه بار در هفته می‌تواند فرایند پیری مغز را برای افراد خانه نشین به تاخیر بیندازد .

شمس بازدید : 192 چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

مسمومیت با سرب 
 
مسمومیت با سرب بالا بودن سطح سرب که یک فلز فاقد ارزش بیولوژیک شناخته شده در بدن است . سرب در همه جا یافت می شود (در هوا مثلاً در اثر دود اتومبیل ، بر روی زمین ، در خانه ها و در اشیاء مختلف ). مقدار کمی سرب به بدن همه افراد وارد می شود که معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند. مقدار خیلی زیاد سرب در بدن می تواند پیامدهای ناگواری به دنبال داشته باشد. در این شرایط تقریباً همه اعضای بدن ، به ویژه کلیه ها و دستگاه عصبی مرکزی درگیر می شوند.
علایم شایع
اغلب بدون علامت بوده یا در مراحل دیررس ، علایم ایجاد می گردند.

درباره ما
سلام سلامتي بهداشت تن و روان اميد به زندگي خانوده آرماني تندرستي
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 25
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 807
  • بازدید کلی : 32,106